sobota, 4 kwietnia 2015

Lustrzane odbicie- Danielle Steel



Uderzające podobieństwo zewnętrzne skrywa zupełnie odmienne charaktery Olivii i Victorii, bliźniaczek z zamożnej nowojorskiej rodziny. Zrównoważona i rozsądna Olivia stara się zawsze chronić pełną temperamentu siostrę i nie dopuścić, by apodyktyczny ojciec dowiedział się o jej szalonych wyczynach. Victorii nie wystarcza pozycja żony bogatego prawnika postanawia jechać do Europy. Nikt jednak nie może dowiedzieć się, że opuściła Nowy Jork. Nawet jej własny mąż...

To było moje pierwsze spotkanie z autorką. Gdy siegałam po tą książke przyznam sie szczerze, że nie liczyłam na zbyt wiele, nie wiedziałam czego mam sie po niej spodziewać, nawet nie miałam pojecia o czym książka jest. Po prostu zabrałam ją z półki z biblioteki i dopiero po przyjściu do domu raczyłam  przeczytać opis. Gdy przeczytałam pierwszych pare stron byłam całkowicie zaskoczona. Nie wiedziałam czego sie spodziewałam, ale na pewno nie tego...

Akcja dzieje sie na początku XX w. dwa lata po zatonieciu "Titanica". Na obrzeżach Nowego Jorku, w rezydencji mieszkają dwie wysoko urodzone siostry wraz ze swoim ojcem. Łączy je wyjątkowa wieź, ponieważ urodziły sie niemal w tym samym czasie. Bliźniaczki nie mogą sobie wyobrazić, aby mogło je coś rozdzielić. Są swoim oczkiem w głowie. Nieszczesny los nie jest jednak zbytnio dla nich łaskawy.

Książka jest romantyczna, zabawna, poruszająca, a także ukazuje niezwykłe wartości, np. siostrzaną miłość, która jest silniejsza niż cokolwiek innego, zwłaszcza jeśli chodzi o bliźniaczki. Bardzo mocno przeżywałam próby jakie postawił przed Olivią i Victorią los. Z zapartym tchem śledziłam ich poczynania. Mimo, że książka nie jest napisana najprostszym jezykiem, niezwykle szybko mi sie ją czytało.

W książce zawarte były też autentyczne fakty historyczne, tj. zatoniecie "Titanica", I Wojna Światowa, działania ruchu sufrażystek, przez co jeszcze bardziej mi sie podobała. Na pewno siegne po jeszcze nie jedną ksiażke tej autorki. 



9 komentarzy:

  1. Ulubiona autorka mojej mamy, stąd jej książki w domowej biblioteczce. Sama jednak nie miałam stycznośći i raczej mieć nie będę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja koleżanka bardzo lubi tą autorkę oraz moja mama. Ja osobiście nie miałam szansy przeczytać coś Danielle Steel. Jednak wiele o niej słyszałam, niestety nie jestem przekonana czy to ksiązka dla mnie,
    Pozdrawiam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o Danielle Steel, gdzieś kiedyś jej nazwisko przewinęło mi się w internecie... Nigdy jednak nie byłam zainteresowana tą autorką. Teraz jednak widzę, że to chyba był błąd! Tematyka "Lustrzanego odbicia" wydaje się cudowna, idealnie wpasowująca się w moje gusta. ^_^ I bardzo podoba mi się motyw bliźniaczek, sióstr, które są w stanie zrobić dla siebie wszystko. ^_^ Mam nadzieję, że kiedyś przeczytam. ^_^

    http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki Stell mają to do siebie, że ich bohaterki są zawsze bogate i nie muszą pałać się pracą :D

    OdpowiedzUsuń
  5. pozycja raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory jeszcze nie przeczytałam ani jednej książki autorki. Tak jak w przypadku Roberts tak i Stell, mam jakąś blokadę, która uniemożliwia mi sięgnięcie po twórczość tych autorek. Może kiedyś ją przełamie, ale nie teraz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja mama lubi książki tej autorki, z pewnością wspomnę jej o tym tytule. Chociaż istnieje duże prawdopodobieństwo, że już ją czytała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Autorkę lubię, ale na razie nie mam gdzie wcisnąć tej książki, bo mój stos aż pęka od nadmiaru nieprzeczytanych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać żadnej z książek napisanej przez autorkę, ale nie wiem czy to nadrobię, bo jakoś mnie nie ciągnie ;)
    P.S. Nominowałam Cię do LBA :) Więcej informacji: http://booksofmeworld.blogspot.com/2015/04/dwie-pieczenie-na-jednym-ogniu-lba-5-i.html

    OdpowiedzUsuń