poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Duff. Ta brzydka i gruba.- Kody Keplinger



Siedemnastoletnia Bianca ma lojalne grono przyjaciół, dosadne poczucie humoru i niezawodny wykrywacz głupoty i pozerstwa. Wesley, bezczelny licealny podrywacz, szczególnie działa jej na nerwy. Tym bardziej, że uważa ją za DUFF – dziewczynę z drugiej ligi, tło dla ładniejszych koleżanek. 

Mimo że Wes ją wkurza, jest nim zaintrygowana. Zaczynają się spotykać. Jego męski punkt widzenia pozwala Biance zrozumieć, że nie musi się wstydzić swoich uczuć i wyglądu. Okazuje się, że Wes, największe szkolne ciacho, ukrywa kłopoty z poczuciem własnej wartości, a atrakcyjne przyjaciółki Bianki też mają kompleksy. Bianca nabiera pewności siebie, ma coraz większe powodzenie, ale czy dzięki temu rozwiąże wszystkie swoje problemy?


"Duff. Ta brzydka i gruba" z początku zupełnie mnie nie zainteresowała. Pomyślałam, że tylko mnie zanudzi i niepotrzebnie zmarnuje sobie troche wolnego czasu. Ale jednak coś mnie podkusiło (może jakiś 6 zmysł?) i zabrałam sie za czytanie tej książki. I po raz kolejny utwierdziłam sie w przekonaniu, żeby nie oceniać ksiażek po okładce! (Tak, czesto mi sie to niestety zdarza.) Przy książce niespodziewanie bardzo dobrze sie bawiłam.

Duff... Troche śmieszne słowo, prawda? Znaczy ono "tą brzydką i grubą przyjaciółke". Taką okazuje sie być główna bohaterka- Bianca. A stwierdził to najpopularniejszy chłopak w szkole, którego siedemnastolatka przy okazji nienawidzi. (Wyobrażacie sobie jak musiała sie wkurzyć?) Troche zdziwiło mnie zachowanie dziewczyny. Co byście zrobiły na jej miejscu? Odpowiedź jest raczej prosta. Zaczeły byście unikać chłopaka. A co ona zrobiła? Zaczeła sie z nim umawiać. Wydało mi sie to troche dziwne, no ale...

Książka napisana jest prostym jezykiem, przez co czytało sie ją w ekspresowym tempie. Przy niektórych fragmentach na prawde sie można było ubawić. W końcu to życie nastolatki! Myśle, że pozycja przeznaczona jest dla osób w zakresie 13-19 lat. Ale może ktoś miałby ochote przypomnieć sobie o liceum i sytuacjach w nim związanych? Historia do tego idealna. Czy książka mi sie podobała? Jasne! Czasem Bianka mnie irytowała, ale lepsze cechy jednak zdominowały jej postać.

Słyszałam, że w tym roku ma wyjść wersja filmowa (jeśli już nie wyszła?). Oglądałam zwiastun i wynika z niego, że 1. Bedzie to całkiem niezła komedia 2. Film odbiega troche od książki. Już nie moge sie odczekać aż bede mogła obejrzeć tą ekranizacje. Mam nadzieje, że nie okaże sie klapą. :)

7 komentarzy:

  1. Różne opinie słyszałam, ale i tak chętnie przeczytam :) Jestem bardzo ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie wiem. Tematyka średnio mi odpowiada

    OdpowiedzUsuń
  3. Film zdecydowanie różni się od książki, ale po obejrzeniu go sądzę, że i tak jest bardzo fajny. Przede wszystkim strasznie zabawny. Choć sama fabuła jest inna zdecydowanie mogę powiedzieć, że tak właśnie wyobrażałam sobie głównych bohaterów książki, Przynajmniej, według mnie, to się w tych dwóch kwestiach zgadza :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już o tej książce. Jeśli będę miała okazję, to chętnie zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym przeczytać tę książkę, wydaje się bardzo dobra na rozluźnienie... I na poprawę humoru. :) Lubię czasem przeczytać takie historie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka może nie jest przeznaczona do mojej grupy wiekowej, ale pomimo to chętnie sięgnę po nią, bo lubię takie lżejsze lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej! Nominowałam Cię do Doggy Book Tag :)
    Więcej na: http://biblioteczka-blanki.blogspot.com/2015/04/doggy-book-tag.html
    Pozdrawiam c:

    OdpowiedzUsuń