poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Liebster Blog Award #2 :)

Za nominacje dziekuje właścicielce bloga Strefa czytania. :*

Moje odpowiedzi:

1. Wybierz kilka swoich ulubionych bohaterek lub bohaterów literackich i napisz, za co ich lubisz. 

Tatiana "Jeździec miedziany"- napisałam na jej temat nawet charakterystyke na próbnym egzaminie :) Lubie ją za silny charakter, za to, że dla ukochanych osób byłaby gotowa zrobić wszystko. Jest jedną z najmniej samolubnych postaci, o jakich czytałam.
Rosie "Love, Rosie"- jest jedną z bardziej pozytywnych postaci książkowych. Mimo trudnych sytuacji, czerpała z życia jak najwiecej. :)

2. Lubisz oglądać ekranizacje książek? Która podobała Ci się najbardziej, a która najmniej?

Raczej trudno mi powiedzieć. Zawsze z niecierpliwością czekam na ekranizacje książek, ale kiedy już zaczynam oglądać, to wiem, że mi sie nie spodoba. Po prostu zawsze mam inną wizje, jak to wszystko ma wyglądać i to chyba dlatego. 
Najlepszą jak dotąd ekranizacją było "Love, Rosie", po prostu zakochałam sie w tym filmie, był nawet lepszy od książki. To samo było z "Zostań, jeśli kochasz". Najmniej mi sie podobała natomiast ekranizacja "Kwiatów na poddaszu" :)

3. Kupujesz książki czy wypożyczasz?

Jeśli już kupuje książki, to latem. Wtedy mam najwiekszy dostep do pieniedzy. Ale to i tak kupie najwyżej 3 książki. Zwykle wypożyczam :)

4. Jesteś typem osoby, która niemal boi się dotknąć książki, byle jej tylko nie ubrudzić czy wolisz, gdy na książce są ślady użycia?

Jestem raczej osobą, która dba o książki. Staram sie ich nie niszczyć :)

5. Jakie są Twoje inne zainteresowania/pasje po za czytaniem?

Rolki i oglądanie seriali :D

6. Czym najczęściej zaznaczasz miejsce, w którym skończyłaś czytać?

Kiedyś zaznaczałam dosłownie wszystkim: kawałkiem gazety, nitką, papierkiem od cukierka. Wszystkim co było po reką. Teraz to sie jednak zmieniło i używam zakładek :)

7. Zarywasz noce, byle tylko skończyć książkę? Czy odkładasz ją i kończysz następnego dnia?

Zwykle odkładam :)

8. Jaki jest Twój ulubiony cytat i z jakiej pochodzi książki? 

Jest zbyt wiele pieknych cytatów, żeby je wymieniać :)

9. Wolisz książki w twardej czy miękkiej okładce?

Dla mnie nie ma to znaczenia :)

10. Co byś zrobiła, gdybyś poszła spać, a następnego dnia obudziła się w świecie jednej z ulubionych książek? 

Przepraszam za wyrażenie, ale chyba zersałabym sie ze szcześcia :D

11. Co musi mieć książka, żebyś uznała ją za dobrą? Jacy muszą być bohaterowie tej książki? 

Książka musi być oryginalna przede wszystkim z niebanalnymi bohaterami, którzy są wyraziści :D


Czy mogą być pytania z poprzedniej nominacji. Przepraszam, ale nie mam raczej weny :)

1. Czego sie boisz najbardziej?
2. Kiedy doznajesz prawdziwego szcześcia?
3. Film, który nie jest Twoim ulubionym, ale wywarł na Tobie piorunujące wrażenie?
4. Co na zawsze wykluczyłabyś ze swojego życia?
5. Jak chciałabyś, żeby wyglądała Twoja przyszłość?
6. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
7. Ile aktualnie książek liczy Twoja biblioteczka?
8. Napisz o sobie 5 podstawowych faktów.
9. Czego nie cierpisz w swoim wyglądzie, a co kochasz?
10. Co myślisz o współczesnym świecie?

11. Twoja najwieksza "wtopa"? :)

Nominuje:

http://nieczytam.blogspot.com/
http://czytanie-moja-milosc.blogspot.com/
http://thievingbooks.blogspot.com/
http://kasiek-mysli.blogspot.com/




5 komentarzy:

  1. Ciekawe odpowiedzi aż miło się czyta,
    Pozdrawiam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Również w większości korzystam z bibliotek :) Marzy mi się własna biblioteczka, ale szkoda mi wydawać kasę na książki które przeczytam raz, z niewielkimi wyjątkami. Jeśli już kupować, to pozycję, które bardzo chcę przeczytać, a jak na razie nie ma ich w bibliotece :)
    Również raczej dbam o książki - koleżanki nawet się ze mnie śmieją, że nie otwieram i nie zagniatam do czytania okładki, tylko czytam książkę półotwartą, gdy jest nowa :D
    Podziwiam osoby, które dla książek zarywają noce. Nieraz mam taki plan, ale myśl, że rano muszę wstać do szkoły powstrzymuje mnie przed wcieleniem go w życie i odkładam książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie też nie ma znaczenia, czy książka ma twardą czy miękką okładkę. Liczy się głównie treść!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe odpowiedzi i pytania ;)
    Ja zaznaczam stronę czym popadnie :) zakładki mam ale jakimś dziwnym trafem nigdy nie są pod ręką, a mnie nie chce się ich szukać :) Lubie mieć własne książki, ale najczęściej korzystam z biblioteki ;) co do numeru 10 zgadamy się z tobą w 100% :)

    OdpowiedzUsuń