piątek, 10 października 2014

Weronika postanawia umrzeć- Pablo Coelho

OPIS:

Umiera się na wiele sposobów : z miłości, z tęsknoty, z rozpaczy, ze zmęczenia, z nudów, ze strachu...Umiera się nie dlatego by przestać żyć, lecz po to by żyć inaczej. Kiedy świat zacieśnia się do rozmiaru pułapki, śmierć zdaje się być jedynym ratunkiem, ostatnią kartą, na którą stawia się własne życie. Weronika postanawia umrzeć bez wyraźnego powodu, bez żalu i bez patosu. Może dlatego, że szukając łatwych rozwiązań, jej życie stało się mdłe, jak potrawa bez przypraw, pozbawione ziarna szaleństwa. A gdzie szukać szaleństwa, jeśli nie w domu wariatów, pośród tych, którzy obdarzeni nim zostali w nadmiarze? Weronika uczy się na nowo życia, poznaje siebie samą, zmartchwywstaje. Weronika chce żyć inaczej...

MOJA OPINIA:
"Człowiek walczy, by przetrwać, a nie po to, by się poddać"

Naczytałam sie przeróżnych opinii na temat tej książki... Niektóre brzmiały tak:

  • Czytając to, miałam ochotę napisać nową wersję pod tytułem "Paulo Coelho postanawia umrzeć".  Louve
  • Głębokie" i "filozoficzne" przemyślenia autora na temat życia, śmierci i miłości, z których w zasadzie nic nie zostaje w pamięci po przeczytaniu ostatnich słów książki.  Comaberenices
  • Fascynację, pisarstwem Paulo Coelho wielu przechodzi niczym grypę…Pojawia się prawie u każdego, zaczyna niewinnie lekkimi objawami, by za chwilę zwalić z nóg i wprawić o dreszcze. W końcu jednak ustępuje, by zniknąć całkowicie i pozwolić o sobie zapomnieć.  Ewa-Książkówka 
"Przestań cały czas myśleć, że kogoś krępujesz, że komuś przeszkadzasz! Jeśli ludziom się to nie spodoba, upomną się o swoje! A jeśli nie będą mieli odwagi, to już ich sprawa"

A jeszcze inne brzmiały tak:

  • „Weronika postanawia umrzeć” to rewelacyjna a przede wszystkim bardzo mądra opowieść, którą czyta się jednym tchem. skarbka78
  •  Dzięki prostocie pokazuje bardzo wiele z tego co tak skrzętnie, próbujemy ukryć.  Mavericus
"Umiera się nie dlatego, by przestać żyć, lecz po to, by żyć inaczej. 
Kiedy świat zacieśnia się do rozmiaru pułapki, śmierć zdaje się być jedynym ratunkiem, ostatnią kartą, na którą stawia się własne życie."

I jak tu podjąć decyzje? Przeczytać czy nie przeczytać? Myśle, że każdy tą książke mogł a nawet powinien zinterpretować na swój własny sposób i nie patrzeć na opinie innych, ponieważ jeden może powiedzieć, ze Pablo bardzo mądrze opisał sytuacje życiową wielu ludzi a drugi może pomyśleć, że Pablo jest nienormalny pisząc takie bzdety o życiu. Niektórzy po prostu nie rozumieją jego toku rozumowania i od razu stwierdzają, że cała ksiażka jest bez sensu i nie polecają ją nikomu czytać, zeby nie tracił cennego czasu, a by mógł przeczytać coś co wniosło by do jego życia coś mądrego. Niech w końcu wszyscy zrozumieją, ż każdy ma swój własny gust!
"- Co to jest prawdziwe JA?
- To kim jesteś, a nie to, co z ciebie uczyniono."
Na mnie osobiście książka szału nie zrobiła, ale też nie była wcale głupia. Niektóre przemyślenia miały nawet sens, powiedzmy, że wiekszość z nich. Pablo Coelho jest na prawde mądrym człowiekiem,ale myśle, ze nie siegnełabym po inne jego ksiażki. 

5 komentarzy:

  1. Ja osobiście uwielbiam Coelho! Moja ulubiona pozycja to 'Zahir'. Ale ponoć nie każdemu pasuje jego styl pisania. A 'Weronika' to już klasyk. W sumie nie polecam czytania opinii z wielu źródeł przed lekturą, bo może to trochę zepsuć spojrzenie.
    biala-koszulka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy i interesujący post :)
    Zapraszam do OBSERWOWANIA i KOMENTOWANIA z góry dziękuje agixblogs1010.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie ta książka się podobała chociaż czytałam ją ponad dwa lata temu. Jest to moim zdaniem jedna z lepszych książek. Ja nigdy nie kieruję się opiniami. Wybieram książkę na chybił trafił i dopiero po przeczytaniu stwierdzam czy jest fajna czy nie

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie, każdy ma swój gust i cięzko z tym polemizować. Czytałam ją tak dawno, że ledwo pamiętam ale chyba wtedy dosyć mi się podobała. Pozdrawiam i zapraszam na rozdanie:
    http://lifegoodmorning.blogspot.com/2014/10/2-lata-bloga-i-woskie-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak była nastolatką, to szalałam za powieściami Coelho... zresztą taka moda wtedy była :) Wydawały mi się wtedy takie mądre, a teraz sądzę, że są zbyt filozoficzne i przesadzone. Ale właściwie to dawna nie czytałam książek autora, wiec nie wiem, jakie bym miała teraz zdanie.

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń