sobota, 1 sierpnia 2015

Liebster Blog Award #3

Bardzo dziękuje Alicji z bloga Siostry w bibliotece za nominowanie mnie do LBA :)

1. Jak często chodzisz do biblioteki i czy pożyczasz stamtąd dużo książek? 

Do biblioteki chodzę mniej więcej raz w miesiącu, może czasami więcej niż raz, bo mogłam, np. czasem przeczytać jedną czy dwie książki i akurat przejść obok biblioteki i przy okazji oddać i wypożyczyć coś nowego. Zwykle wypożyczam na raz około pięć książek, może więcej. Nie mam jakoś specjalnie ustalonej liczby :)

2.Jak kupujesz nową książkę, to odkładasz ją na półkę, żeby przeczytać później, czy robisz to od razu?

Tu zależy wszystko tylko i wyłącznie od książki jaką kupiłam. Jeśli jest to książka, na której mi za bardzo nie zależy to po prostu leży na półce i czeka aż się nią zainteresuje. Ale jest to coś, na co od dawna poluje, to mogę nawet odłożyć książkę, którą aktualnie czytam i zabrać się szybko za tą nową ;)

3. Kupiłaś książkę, przeczytałaś i Ci się nie podoba. Sprzedajesz, oddajesz komuś/do biblioteki czy sobie zostawiasz?

Ostatnio nie kupuje za dużo książek. Ale kiedyś kupiłam całą serię Pamiętników Wampirów i niezbyt mi się podobała, ale jakoś nie mam serca jej sprzedać... Może kiedyś.

4. Słuchasz muzyki podczas czytania? Jeśli tak, to czy są to zwykłe piosenki z tekstem, czy tylko podkład?


Bardzo rzadko słucham muzyki podczas czytania. Jednak skłamałabym, gdybym twierdziła, że nigdy tego nie robiłam, albo nie zrobię. Zwykle słucham jakiś spokojnych piosenek, ale po cichu, żeby mnie nie rozpraszały, np. All I want- Kodaline
5. Masz swój słoiczek TBR, czy na bieżąco wybierasz, co aktualnie będziesz czytać?

Nigdy nie miałam czegoś takiego i raczej mieć nie będę. Lubie sama wybierać to co aktualnie chcę przeczytać :)

6. Czytasz wszystkie lektury szkolne, czy tylko te, które Cię interesują?

Zdecydowanie tylko te, które mnie interesują. Nie wiem jaki sens wciskać nastolatką takie książki jak "Krzyżacy", czy "Pan Tadeusz". Dzieciaki i tak większości z tych książek nie zrozumieją... A wątki historyczne zostawmy na lekcje historii, a nie polskiego... I jak się pewnie domyślacie... Nie. Nie przeczytałam tych lektur.

7. Jeśli zaczynasz serię, to musisz ją skończyć, czy jeśli któryś tom z kolei nie podoba Ci się, to odkładasz i nigdy więcej nie wracasz do niej?

Jeśli seria bardzo mi się spodobała, to oczywiście czytam wszystkie części, ale jeśli nie to po prostu jej nie kontynuuje i staram się o niej zapomnieć. Zwykle mi się to udaje.

8. Kupujesz zakładki, czy robisz sama? 

Po pierwsze rzadko używam zakładek, ale czasem mi się zdarza używać jednej, którą dostałam od Marysi. Sama ją zrobiła <3 Ja nie mam takiego talentu :c

9. Lubisz książkowe gadżety, takie jak torby, plakaty, bluzy/koszulki, biżuteria etc.? Jeśli tak i masz, to chętnie pooglądam zdjęcia :) 

Lubię, owszem. Jednak takowych nie posiadam, ale postaram się to zmienić :)

10. Czy w przypadku każdej książki, najpierw musisz poznać wersję papierową nim obejrzysz ekranizację, czy czasem odchodzić od tej "zasady"?

Zbyt często łamię tą zasadę, a potem żałuję, że posłużyłam się tym głupim impulsem, np. obejrzałam najpierw Jane Eyre, a później odechciało mi się czytać książkę. :I

11. Zaznaczasz ołówkiem/karteczką ulubione cytaty w książce, czy szukasz ich w Internecie/przepisujesz do zeszytu lub na kartkę?


Zwykle szukam w internecie i przepisuje do zeszytu :D

Moje pytania:
1. Co ostatnio udało Ci się wypożyczyć w bibliotece, lub kupić? 
2. Jakie plany czytelnicze na sierpień?
3. Czy uważasz, że droższe znaczy lepsze?
4. Jakie masz sposoby na odstresowanie się?
5. Kiedy czytasz dobrą książkę, pochłaniasz ją jednym haustem, czy odwlekasz jej przeczytanie, aby się nią nacieszyć?
6. Najlepiej napisana książka to...?
7. Jakiej piosenki słuchasz, gdy masz doła?
8. Jaką książkę byś mogła czytać i czytać bez końca?
9. Jaki jest twój styl?
10. Najukochańsza rzecz pod słońcem to...
11. Co kochasz robić oprócz czytania?

Nominujeee:

Klucz do wyobraźni
Kącik z książką
Korci mnie czytanie
Zapatrzona w książki
Magia książek
Taki jest świat
Królowa Moli
Buszująca w książkach
Książki Milki
Przygody mola książkowego
Esa czyta






5 komentarzy:

  1. Dzięki za nominację :* W wolnej chwili odpowiem na pytania ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe pytania i odpowiedzi. Całkowicie zgadzam się, jeżeli chodzi o temat lektur. Co prawda Pana Tadeusza czytałam i bardzo mi się podobał, ale przez Krzyżaków nie dałam rady. O nie, nie, nie.

    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki :D rzadko to robię, ale tym razem odpowiem w komentarzu ;)
    1. Co ostatnio udało Ci się wypożyczyć w bibliotece, lub kupić?
    O rety, książki to ja kupuję ciągle w jakichś promocjach, ale ćśśś.... do biblioteki chodzę nałogowo, wypożyczam i nie mam czasu czytać :D
    2. Jakie plany czytelnicze na sierpień?
    Ograniczone... Nie mam dostępu do książek za granicą, więc pewnie będę czytać, to co ze sobą przywiozłam - stosik na blogu ;)
    3. Czy uważasz, że droższe znaczy lepsze?
    Nie!
    4. Jakie masz sposoby na odstresowanie się?
    Czytanie :D czekolada. Film. Harry Potter!
    5. Kiedy czytasz dobrą książkę, pochłaniasz ją jednym haustem, czy odwlekasz jej przeczytanie, aby się nią nacieszyć?
    Kiedy czytałam HP - który był swietny - połykałam całość naraz. Nie mogłam sie powstrzymac, choc miałam świadoosc, ze skonczy sie a mnie nie zostanie nic... Wolę się rozkoszować, ale kiedy akcja pędzi, a Ty nie możesz się powstrzymac... to najlepszy dowód na to, że masz w rękach świetną pozycję.
    6. Najlepiej napisana książka to...?
    Harry Potter. I nie mówię tego bynajmniej z sentymentu. Rowling ma świetny styl, prosty ale dosadny
    7. Jakiej piosenki słuchasz, gdy masz doła?
    Nie mam jednej ;) w ogóle mało słucham, ale lubię muzykę country na takie humorki
    8. Jaką książkę byś mogła czytać i czytać bez końca?
    HP :D Przeminęło z wiatrem. Naprawdę wiele :)
    9. Jaki jest twój styl?
    Kurczę, tu chyba nie rozumiem :D
    10. Najukochańsza rzecz pod słońcem to...
    Książki? :D
    11. Co kochasz robić oprócz czytania?
    Pisać;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację. Postaram się niebawem odpowiedzieć, bo już mi się sporo zaproszeń nazbierało...
    Też lubię gadżety książkowe. :) To świetny pomysł na prezent.

    OdpowiedzUsuń