piątek, 1 sierpnia 2014

Spętani przez bogów- Josephine Angelini



OPIS:

Ich przeznaczeniem jest odwieczna nienawiść.
Ich pragnieniem- wieczna miłość...
Czy miłość zdoła przezwyciężyć przeznaczenie?
Helena Hamilton przez całe swoje szesnastoletnie życie czuła się inna, choć nie chciała tego okazywać. A teraz zaczyna dręczyć ją sen... Powraca co noc. Helena wędruje przez jałową pustynię. Rano budzi się cała w pyle i krwi.  A w dzień widzi trzy płaczące kobiety w bieli.
A potem w liceum zjawia się Lucas, najpiękniejszy chłopak jakiego spotkała. Wzbudza w niej, tak nieśmiałej i łagodnej, szaleńczą nienawiść. Dlaczego Helena pierwszego dnia próbuje zabić go na oczach całej szkoły?
Wkrótce Lucas odkrywa przed nią, że oboje mają odegrać rolę w tragedii napisanej przez los tysiące lat temu i zsyłanej na świat przez greckie boginie zemsty.
Co stanie się z ich miłością?


MOJA OPINIA:

 Kiedy byłam mała, bardzo interesowałam się mitologią grecką. Potem, gdy robiłam się starsza, jakoś straciłam tym zainteresowanie. Dzięki tej książce przypomniałam sobie magię mitów.

"Powinniśmy cieszyć się chwilą, póki trwa, a nie martwić, że kiedyś przeminie."

 Na początku, gdy przeczytałam opis tej książki, wydawała mi się banalna. Dziewczyna ma sen, a zaraz potem do szkoły przychodzi zabójczo przystojny chłopak. Jednak myliłam się co do tej książki. Fabuła jest interesująca i w ogóle nie przypomina żadnej książki, którą czytałam.

"[...] - Szybko wracasz do zdrowia. Ale zostało ci jeszcze kilka siniaków, więc na twoim miejscu unikałbym dziś wieczorem ojca.- Powiem mu, że się nade mną znęcałeś. - Wzruszyła ramionami i zeskoczyła ze stołu.- A ja mu powiem, że ci się to podobało - powiedział powoli głębokim głosem."

Helena jest złą na matkę za to, że zostawiła ją i jej ojca. Nie rozumie powodu. Lubię tą postać, dlatego że jest ładna, ale ona tego nie widzi. Wolała mieć w swojej szkolnej grupie kujonów, niż najpopularniejszych ludzi. Nie lubi, gdy ktoś na nią patrzy lub w ogóle zwraca na nią uwagę, bo przez to strasznie zaczyna boleć ją brzuch.

"- Odbyliśmy długą rozmowę - powiedziała szybko. - Już się nie nienawidzimy. - Rozmowę? Akurat. No, wasze języki z pewnością brały w tym udział. ale jakoś mi się nie wydaje, żebyście dużo gadali."

Dzięki książce sporo można dowiedzieć się o mitologii greckiej. To jest tylko jeden z wielu plusów tej powieści.

POLECAM

5 komentarzy:

  1. Bardzo interesująca recenzja. Osobiście - uwielbiam mitologię grecką, więc przeczytanie tej książki (mam nadzieję) będzie dla mnie przyjemnością. Po dwóch cytatach mogę stwierdzić, że mnie zainteresowałaś. Na pewno w najbliższym czasie po nią sięgnę. Ten sen... Ojej, to już wchodzi w takie tematy, które po prostu uwielbiam! Fantastyka, mity... :) Coś stworzonego dla mnie! ;) A poza tym, dlaczego główna bohaterka nienawidzi Lucasa? Oto jest pytanie. ;) Super recenzja, bardzo trafna, interesująca. :) Pozdrawiam i życzę weny do dalszego recenzowania. ;)
    http://hogwart-naszymi-oczami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A i mam prośbę. :) Może wkleimy obydwie swoje linki u siebie - ja na swoim blogu do twojego na moim pasku bocznym, a ty do mojego? Widzę, że masz taką zakładkę. :) Jak się zgodzisz, to zostaw u mnie info, to chętnie Cię dodam do zakładki: polecane blogi. :) Byłoby super, gdybyś się taką wymianą zainteresowała. ;) Pozdrowienia cieplutkie ode mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie jednak fabuła jakoś nie zachęca, wydaje się być strasznie oklepana. Odnoszę wrażenie, że jedynie mitologia grecka wprowadza coś nowego, a nią akurat się aż tak bardzo nie interesuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja o książce słyszałam i chyba sobie ją przeczytam kiedyś na Audiobook :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tą książkę i powiem Ci że masz racje bardzo dużo się dowiedziałam o mitologi greckiej szczerze to poleciłam ja nawet mojej nauczycielce od polskiego :D

    OdpowiedzUsuń